Naše budoucí prosperita vyžaduje nové přístupy k firemní strategii, stále stojí na našich lidech
Budoucí prosperita ŠKODA JS vyžaduje, abychom se nesoustředili pouze na aktuální dění a projekty, ale dobře se připravili na to, co teprve přichází.
Inženýring je společně s výrobou a servisem jaderných elektráren pilířem a nedílnou součástí portfolia činností společnosti ŠKODA JS. Spolu tvoří triangulární model, na němž je založena kvalifikace a konkurenceschopnost společnosti, navrhuje nové cesty řešení úkolů a pomáhá zavádět do praxe nejnovější vědecké a technické poznatky.
Současná situace v energetice je velice dynamická a těžko předvídatelná. Prioritním úkolem ŠKODA JS, včetně divize Inženýring a SKŘ, je pomoci při zajištění výroby elektrické energie z bezpečných a spolehlivých zdrojů, které jsou v souladu se životním prostředím. Tato klíčová kritéria, včetně požadavku na nízké provozní náklady, jsou naplňována jadernými zdroji.
Budoucí prosperita ŠKODA JS vyžaduje, abychom se nesoustředili pouze na aktuální dění a projekty, ale dobře se připravili na to, co teprve přichází.
Divize Inženýring a SKŘ má dlouhodobé zkušenosti jak s komplexní realizací velkých investičních zakázek (jako např. Obnova systému kontroly a řízení na JE Dukovany, Dostavba JE Mochovce 34), tak i menších projektů realizovaných nejenom v Česku a na Slovensku, ale i v dalších státech Evropy, Latinské Ameriky a Asie. Dlouhodobým cílem ŠKODA JS je stát se pilířem české jaderné energetiky, poskytovat v tuzemském i mezinárodním měřítku špičkové inženýringové a projekční služby a analytickou podporu stávajícím zařízením, a samozřejmě podílet se na výstavbě nových jaderných bloků.
Klíčovou inženýringovou zakázkou pro ŠKODA JS i nadále zůstává projekt dostavby JE Mochovce 3,4. Zkušenosti získané projektovým týmem na tomto projektu mají strategický význam pro řešení budoucích komplexních projektů jako bude výstavba nových jaderných bloků v České republice. Z menších projektů je třeba zmínit modernizaci polárních mostových jeřábů pro dva bloky Jižněukrajinské elektrárny, projekt havarijního snížení tlaku v kontejnmentu (Venting) na celkem 11 blocích ukrajinských elektráren, záměnu podružných rozvaděčů na elektrárně Dukovany, dodatečná opatření pro zvládání těžkých havárií na elektrárně Temelín či digitalizaci projektů v rámci 3D (SW – E3D) pro zákazníka ČEZ.
Divize Inženýring a SKŘ se rovněž významnou měrou podílí na úspěšné realizaci projektů v rámci divize Servis JE (např. na úpravě tras trvalého odkalu parogenerátoru) a divize Jaderné zařízení (např. rekonstrukce uzlu měření tlaku v meziprostorech přírub horního bloku reaktoru – termočlánky, kanály měření neutronového toku a pohony regulačních orgánů).
Kromě tradičních dodávek systémů pro elektrárny typu VVER se vydáváme dalšími cestami, na nichž v budoucnosti chceme uspět. Příležitosti hledáme v různých oblastech: malé modulární a výzkumné reaktory, modernizace zařízení pro manipulaci s jaderným palivem, komplexní dodávky potrubních systémů včetně zpracování jejich projektu a výpočtů, dodávky systémů pro zvýšení bezpečnosti elektráren, analýzy a experimentální měření nového jaderného paliva, služby a dodávky spojené s koncem palivového cyklu a další.
Budoucí prosperita ŠKODA JS vyžaduje, abychom se nesoustředili pouze na aktuální dění a projekty, ale dobře se připravili na to, co teprve přichází. Hlavní kroky jsme zahájili. Nyní záleží na naší vytrvalosti a píli, abychom současné i budoucí zákazníky přesvědčili, že partnerství s námi jim přinese úspěch. Divizi Inženýring a SKŘ tvoří tým vysoce motivovaných zaměstnanců. Všechny naše úspěchy, stojí na našich lidech.